Saturday, July 09, 2005

باز هم از انتخابات

قابل توجه کسانی که هنوز در مورد "فعالیتهای تخریبی و دخالت های سازماندهی شده برخی نهادها" در انتخابات تردید دارند؛ از جمله آن دوست عزیزی که از نوشته من در مورد احتمال اینکه بخشی از رای احمدی نژاد در اثر این فعالیت سازماندهی شده بوده باشد، تعجب کرده بودند. بعد از نامه آقای کروبی و تایید آقای هاشمی و خاتمی و یونسی و موسوی لاری و حتی اعلام رهبر مبنی بر اینکه تخریب آقای هاشمی از روی غفلت نبوده، اینک توضیحات بیشتری را از زبان سخنگوی وزارت کشور به مقل از ایسنا بشنوید که هر چند باز هم بسیار در پرده سخن گفته است، اما مطالب جالبی در آن هست:

خانجاني در پاسخ به سوالي درباره‌ي اظهارات وزير كشور مبني بر اينكه بيشترين تخلفات در اين دوره‌ انتخابات از سوي نيروهاي مسلح انجام شده است، گفت: ما موظفيم از انقلاب و جمهوري اسلامي ايران دفاع كنيم و بايد تمام توان خود را در اين زمينه به كار ببنديم. ممكن است برخي اراده‌هاي اوليه به زعم خودشان خير باشد اما در عمل نتيجه‌ي باطلي دهد و اگر خطا، خسران و يا غفلتي از سوي سازمان، نهاد و يا دستگاهي انجام شده اگر امروز جلوي انحرافات را بگيريم بهتر است تا اين خطاها گسترده‌تر نشود و با اين اقدام جلوي كساني كه مي‌خواهند جمهوريت و يا اسلاميت نظام را دچار اخلال كنند با تدبير بگيريم.

مديركل روابط عمومي وزارت كشور، افزود: قبل از انتخابات رياست جمهوري دو كار صورت گرفت: اول تخريب وسيع توسط شبكه‌هاي متعددي كه توسط وزارت اطلاعات كشف شد و در شوراي امنيت نيز به بحث گذاشته شد و كانون‌هايي در همدان، سمنان، تهران، قزوين و كرج كشف شد كه اين شبكه‌ها در بعضي شهرها به صورت ساماندهي شده دست به توزيع برخي اقلام زده بودند و اين موارد به دستگاه قضايي اعلام شد و اگر دستگاه قضايي اين رسيدگي را قبل روز اخذ راي انجام مي‌داد بسيار خوب بود و اميدواريم پس از اين نيز اين امر محقق شود.

سخنگوي وزارت كشور، تاكيد كرد: اگر دادگاه متخلفين به صورت علني برگزار شود بسياري از مسايل پشت پرده مشخص خواهد شد. اسناد متخلفين اكنون در وزارت اطلاعات موجود است و اگر در برخورد قضايي با اين افراد به خواسته‌ي رهبري عمل شود هم براي نظام جمهوري اسلامي خوب است و هم براي كليت حاكميت امر مباركي است كه آيا اين تخريب‌ها به صورت شبكه‌اي انجام شده و يا به صورت فردي صورت گرفته است.

وي گفت: امروز نمي‌خواهم كالبدشكافي كنم كه اين تخلفات در نتيجه‌ي انتخابات مي‌توانست تاثير بگذارد يا نه و نمي‌خواهم با اين كار ذائقه‌ها را تلخ كنم. اگر امروز جلوي خطايي را نگرفتيم بايد براي فردا بگيريم چون معلوم نيست كه رفتارهاي خلاف قانون هميشه به نفع ما و جناح ما باشد.

سخنگوي وزارت كشور، درباره‌ي آن چه دخالت برخي نظاميان و پرسنل برخي دستگاهها به صورت وسيع قبل از انتخابات ناميد، اظهار داشت: اطلاعات اين موارد با سند و مدرك كشف شده و به سازمان قضايي نيروهاي مسلح ارجاع شده است و اگر در دادگاه علني به اين پرونده‌ها رسيدگي شود، خيلي چيزها روشن خواهد شد و مردم مي‌توانند به افق‌هاي اميدوار كننده برسند.

سخنگوي وزارت كشور، در پاسخ به اينكه چرا وزارت كشور در قبال اين موارد تخلف سكوت كرده است، گفت: ما سكوت نكرديم وزارت كشور بيش از همه و با صراحت اين موارد را عنوان كرد. در انتخابات نهم يك نهاد و سازمان در ساماندهي انتخابات فعاليت مي‌كرد و شبكه‌هايي با ذكر مصاديق در قالب دخالت در هيات‌هاي نظارت، سخنراني و گسيل افراد براي تبليغ به سازمان قضايي نيروهاي مسلح معرفي شدند. ما براي انقلاب جان داده‌ايم و اين ميراث امام را پاس مي‌داريم. نهادهايي به وجود آمده‌اند كه سرمايه‌هاي پاك‌دامني انقلاب هستند و كساني از روي غفلت يا به عمد اين سرمايه‌ها را از بين مي‌برند و اين نهادها برخلاف نظر صريح امام و مقام معظم رهبري در انتخابات دخالت كردند. در حوزه‌ي علميه‌ مقدس قم اهانت‌هايي به برخي از بزرگان انقلاب شد و هيچ واكنشي صورت نگرفت، در حالي كه مثلا براي يك توهين كوچك در يك روزنامه راهپيمايي به پا مي‌كنند. كار امروز به جايي رسيده كه كساني كه همراه امام نبودند و حتي مخالف ايشان بودند خود را مدافع انقلاب و اسلام معرفي مي‌كنند و استوانه‌هاي نظام را زير سوال مي‌برند و همانطور كه آقاي خاتمي گفت برخي بداخلاقي‌ها تئوريزه شده است.

سخنگوي وزارت كشور، در پاسخ به اينكه چرا تخلفات مربوط به شهرداري را كه قبل از انتخابات مطرح كرده بود، علني نكرده‌اند، گفت: اين تخلفات را علني نكرديم چون ممكن بود در سرنوشت انتخابات تاثير بگذارد، اما به مراجع ذيربط ارجاع داديم. ما حرف غيرراست نمي‌زنيم و سعي كرده‌ايم جامعه را دچار بحران نكنيم. در طول زماني كه آقاي احمدي‌نژاد شهردار بوده‌اند، چندين بار افرادي از آن طرف بداخلاقي و مسائلي را مطرح كردند اما ما فقط يك بار اين بداخلاقي‌ها را جواب داديم. ما هميشه مدافع شهرداري و شوراي شهر بوده‌ايم و اگر كمك‌ها و اعتبارات وزارت كشور به شوراي شهر و شهرداري تهران نبود، اقدامات انجام گرفته ميسور نمي‌شد، وزير كشور نيز بارها حمايت خود را از شهردار تهران اعلام كردند.

1 Comments:

At Tue Jul 12, 09:30:00 AM, Blogger هدی said...

سلام
این سه لینک آخری جالب بود ... مخصوصا فرمایشات گهربار مصباح یزدی!!ا
موفق باشید

 

Post a Comment

<< Home